Handleiding Werkkledij APP – bestellen PBM
De werkkledij app kan opgestart worden via de powerapps website, of via de PowerAPP app die uit de Play Store / App Store gedownload werd. De werking van de app is gelijkaardig op beide platformen, enkel het aanmelden verloopt lichtjes anders.
Gebruik op de computer
Open in Microsoft Edge de URL https://make.powerapps.com/
Geef je email adres van stadsbader-contractors op in het scherm dat opent en voltooi de aanmelding door je wachtwoord op te geven, gevolgd door een goedkeuring in de authenticator app.
Je mag de vink ‘Aangemeld blijven’ gerust aanvinken, dan gaat de app in de toekomst vlotter open.
In het Power Apps scherm dat opent na het aanmelden, klik je op ‘Apps’ in de linkerbalk, ‘Gedeeld met mij’ centraal op het scherm, en op ‘PROD - Werkkledij’ in de lijst met toepassingen.
Wanneer je de lijn aanklikt van de ‘PROD - Werkkledij’ app, wordt er een afspeelknop zichtbaar
Klik op deze afspeelknop om de app op te starten
Na het opstarten van de APP zal deze eenmalig vragen of je goedkeuringen wil gebruiken. Dit moet je aanvaarden door op de knop ‘Toestaan’ te klikken.
Gebruik op de smartphone
Aanmelden via de PowerApp
De eerste keer aanloggen op de smartphone is iets omslachtiger, maar eens de basisstappen doorlopen werden, is het toekomstige gebruik van de app een stuk eenvoudiger.
Installeer Power Apps uit de Play Store (Android) of uit de App Store (Apple):
Zoek op power apps, en installeer de toepassing met het logo hieronder in het zwart omkaderd. Na installatie klik je op ‘Open’ om de toepassing te starten. Eens de toepassing open is, klik je op ‘All Apps’ centraal onderaan het scherm (1) en kies je voor de ‘PROD - Werkkledij’ app.
Na het opstarten van de APP zal deze eenmalig vragen of je goedkeuringen wil gebruiken. Dit moet je aanvaarden door op de knop ‘Toestaan’ te klikken.
In de toekomst dien je de toepassing Power Apps te openen vanaf het beginscherm van de telefoon, waarna je opnieuw kan kiezen voor de ‘PROD - Werkkledij’ app.
Gebruik van de toepassing zelf
De toepassing start met een rood laadscherm, dit om de verdere verwerking sneller te kunnen maken. Daarna wordt het startscherm getoond, met daarin de categorieën die voor jouw functie van toepassing zijn. Onderstaande afbeelding toont alle mogelijke categorieën.
Na het klikken op de categorie van het gewenste kledingstuk, zal er een scherm openen met daarin de beschikbare artikelen in de gekozen categorie voor jouw functie.
Na het kiezen van een artikel kan je in het detailscherm de juiste maat aanduiden via de 2 keuze menu’s. Indien je al een dergelijk artikel eerder bestelde, dan zal de maat die je de laatste keer besteld had reeds ingevuld zijn (1 & 2). Hier kan je ook het aantal gewenste stuks opgeven (3).
Na het kiezen van maat en aantal, klik je op ‘In winkelwagen’ om je bestelling te bevestigen. Na het toevoegen van een artikel aan je winkelwagen mag je nog andere artikels toevoegen, dit kan je doen door opnieuw via ‘Home‘ de lijst met categorieën te openen, en opnieuw je keuze te maken. Om je bestelling door te zetten naar de materieeldienst, klik je onderaan het scherm op de icoontje van de (gevulde) winkelwagen. Na controle van de bestelling klik je op ‘Verder naar levering’
Op dit ogenblik kan je een levering aanvragen op een actieve werf, of op een hoofdzetel. In de eerste lijst kies je voor Hoofdzetel of Werf, in de 2e lijst kies je de specifieke hoofdzetel of werf.
Na het kiezen van een afleverlocatie wordt de knop ‘Bestelling Voltooien’ actief, en kan je de bestelling voltooien door op de knop te kliken. Het scherm dat dan opent bevat de samenvatting van je bestelling, en een ordernummer dat je als referentie kan gebruiken bij contact met de materieeldienst.
Je kan steeds in de app je bestelhistoriek (via de app) consulteren. Dit door onderaan rechts in het scherm te klikken op het icoon ‘Historiek’. In het historiek scherm zie je ook een status van je bestelling.
Om de toepassing te sluiten op een mobiel toestel swipe je van de linkse kant van het scherm naar rechts.
Met vriendelijke groeten | Cordialement | Kind regards,
Paulo Zuniga Munoz
Digital Support
M: +32 471 63 53 70
Avenue A. van Osslaan 1 b2, 1120 Brussel, Belgium